W sprzedaży dostępne są przeróżne typy zamków burtowych. Zamki poziome, montowane pionowo, nawierzchniowe, wpuszczane. Kompletuje się je zależnie od tego jaki rodzaj profili został użyty na konstrukcję oraz w zależności od typu ciężarówki. Mechanizmy zamykające poziome wykorzystuje się najczęściej przy tirach z burtami stalowymi lub wywrotkami. Specjalnie przygotowane otwory pozwalają na przymocowanie do profilu za pomocą nitów. Zamknięcia w pionie zakłada się w autach ciężarowych gdzie zastosowane są profile z aluminium. Najczęściej w mniejszych dostawczakach oraz autach typu TIR. Ich brzegi są we właściwy sposób ukształtowane tak aby cięte brzegi profilu burtowego były skutecznie zamaskowane. W dodatku nadają konstrukcji wytrzymałości.Wymiary zamka dobiera się w zależności od wysokości deski burtowej tak aby od górnej części tworzyły gładką całość. Należy przy dopasowaniu zwrócić uwagę z której strony samochodu są przymocowywane, tzn. po prawej czy lewej stronie. Do dużych ciężarówek z deskami o wysokości większej niż sześćdziesiąt milimetrów używa się słupki z wbudowanymi mechanizmami zamykającymi. Przy autach z niskimi profilami w zakresie 0,4-0,5mm należy zamontować oprócz odpowiednich zamknięć dodatkowo kłonice burtowe. W uzależnieniu od długości konstrukcji używa się kłonice przednie, środkowe i tylne również z uwzględnieniem strony ciężarówki. W zależności od przeznaczenia niektóre kłonice produkowane są w wersji wypinanej co bardzo ułatwia załadunek lub rozładunek auta.
Zamknięcia do desek burtowych pozimych
Możliwość komentowania Zamknięcia do desek burtowych pozimych została wyłączona