Na wyposażeniu samochodu zawsze znajduje się jakaś ilość dekli, skrzyń i szafek, które zamykane są na zawiasach. Jako, że auta poruszają się w różnych warunkach pogodowych, te elementy są narażone na korozję. By do tego nie dopuścić, używa się różnego rodzaju asekurację, poczynając od pokrycia galwanicznego (na przykład stal ocynkowana), poprzez stosowanie przegubów ze stali nierdzewnej lub z tworzyw sztucznych. Najlepszym przykładem tworzywa odpornego na korozję, a zarazem nie do zdarcia, wytrzymałego a także lekkiego jest poliamid. Plastik ten dzięki swoim sporym przymiotom nadaje się do tych zastosowań, gdzie stawiane są wysokie wymagania co do trwałości. W przeciwieństwie na przykład od materiałów, jak stal pokrywana galwanicznie warstwą cynku, nie jest podatny na porysowania – po uszkodzeniu ochronnej warstwy cynkowej, stal znajdująca się pod uszkodzoną warstwą może podlegać korozji, co w efekcie prowadzi do sporego uszkodzenia przegubów. Stal nierdzewna natomiast, choć zarysowania nie daje takich efektów, bo jest nierdzewna w całym swoim przekroju, jednak nie należy do tworzyw tanich. No i w takim wypadku poliamid jako lekkie i odporne tworzywo sztuczne stanowi znakomitą alternatywę wszędzie tam, gdzie powstają często zmienne warunki i od zawiasów oczekuje się trwałości.
Materiały wykorzystywane do produkcji zawiasów czyli czemu wygrywa poliamid
Możliwość komentowania Materiały wykorzystywane do produkcji zawiasów czyli czemu wygrywa poliamid została wyłączona