Projektując zagospodarowanie przestrzeni przed budynkiem z wykorzystaniem najazdów należy przed położeniem kostki brukowej, czy opcjonalnie zalaniem masy bitumicznej zadbać o bezpieczeństwo i komfort korzystania. Jest to ważne jesienią, gdy oczekujemy pierwszych mrozów, zamarznięć i śnieżyc. Jest to szczególnie ważne w przypadku|opcji gdy garaż posiadamy poniżej powierzchni gruntu. Aby komfortowo parkować i wyparkować auto w tym okresie można zamontować maty grzewcze do dojazdów. Maty do tego zastosowania to gotowe do ułożenia płachty z umocowanymi w właściwej odległości od siebie kablami grzejnymi, dzięki którym uzyskamy odpowiednią moc na jeden metr kwadratowy. Płachty mają szerokość 0,6 m i graniczne 21 m długości. Pozwala to na dostosowanie do każdego pomysłu. Na drogach dojazdowych kładzie się przeważnie po pojedynczej wiązce przypadającej pod linią najazdu auta. Można zainstalować maty również pod płytkami chodnikowymi. Maty, w zależności od zastosowanego podłączenia, występują w możliwych napięciach 230V lub 400V. Podstawowa wartość stosowana pod kostkę brukową stanowi 300W/m2. Produkowane są modele, które posiadają krótkotrwałą wytrzymałość termiczną do +240 stopni i dzięki tej odporności istnieje możliwość aby je asfaltować. Maty na prąd te mają 400W/m2 i jak modele o niższej mocy na m2, w powiązaniu od zastosowanej instalacji mogą być zasilane 230V lub 400V. Aby system pracował poprawnie konieczne jest zamontowanie regulatora. Najwydajniejszy regulator powinien mieć podłączonedwa receptory. Receptor temperatury i czujnik zawilgocenia. Tylko użycie obu na raz gwarantuje poprawne działanie.Gdy zastosujemy również podłączenie dla odpompowania liniowego założonego na drodze dojazdowej do garażu należy zamontować najlepiej podwójnie umiejscowiony kabel samoregulujący się. Zapewni nam to gwarancje, że zgromadzona tam deszczówka nie zamarznie. Tak zainstalowana konstrukcja pozwoli użytkownikom na komfortowe funkcjonowanie przez wiele, wiele zim.