Burty wykonane ze stali są bardziej sztywne, ale międzyinnymi cięższe od aluminiowych, co powinno się zawrzeć w trakcie tworzenia projektu takiej zabudowy, ponieważ od kompletnej masy ciężarówki zależy spalanie. Wiadomo, że im większa masa, tym więcej stracisz na ropę. Wysokość burt do przyczepy dobiera się do wielkości i ciężaru ładunku, jaki ma być przewożony. W celu ułatwienia załadunku, burty powinny mieć możliwość ich otwierania, zatemmocuje się je na zawiasach, a nie jako przykręcane. Popularne zawiasy do burt wykonane są z dwóch części – jedna montowana do burty od spodu, druga do profilu obwodowego naczepy. Same burty wyposaża się w zamknięcia,pozwalające na przytrzymanie burty w pionie podczas transportu. Do tego celu wyśmienicie nadają się kłonice burtowe, które mogą być takżeodpinane, co może byćużyteczne podczas poziomego załadunku długich towarów. Zawiasy na otwieranych burtach mocuje się zwykle w takiej odległości, by zachować sztywność zabudowy i uniknąć możliwości deformacji burty w czasie zamykania i otwierania. Burty aluminiowe to z zasady pojedynczy odlew profilu o wysokości 400 mm. W sytuacji, gdy zabudowa burtowa ma być wyższa, burtę taką łączy się z poszczególnych paneli o wysokościach 100 lub 200mm. Im dłuższa i wyższa burta, tym zawiasy powinny być częściej. Na przykład dla lekkiej, aluminiowej burty mocowanej z tyłu, o wysokości 400 mm i długości 2400mm wystarczą trzy zawiasy rozłożone równomiernie co około 800mm.
Profile do przyczepy, ile zawiasów burtowych
Możliwość komentowania Profile do przyczepy, ile zawiasów burtowych została wyłączona