Profile stalowe czy z aluminium

      Możliwość komentowania Profile stalowe czy z aluminium została wyłączona

Przy odnawianiu ciężarówki właściciele bardzo często zastanawiają się jaki typ zabudowy burtowej wybrać. Profile stalowe kojarzą się z odpornością na uszkodzenia, jednak są bardzo ciężkie. W użytkowaniu przekłada się to na zmniejszenie ładowności auta. Szczególnie znaczące jest to w przypadku samochodów ciężarowych o niskiej ładowności. Użytkując lekkie profile z aluminium można powiększyć ilość przewożonego towaru, co przekłada się na obniżenie kosztów eksploatacji. Wykorzystując podłogę z aluminium dodatkowo można zaoszczędzić. Waga auta wraz z ładunkiem jest skrupulatnie analizowana przy kontroli Inspekcji Transportu Drogowego. Przekroczenie wyznaczonych parametrów skutkuje zapłatą wysokiej kary. Burty z aluminium można z powodzeniem stosować zarówno do naczep stałych jak i wywrotek. Bezproblemowym sposobem montażu profili jest ich zakup w układzie zatrzaskowym. Każda deska posiada wzdłuż całej długości układ zaczepów, który umożliwia zapięcie z kolejną deską. Wyjątkiem jest górny profil burtowy, który posiada prosto wykończony grzbiet. W ten sposób można stawiać profile na dowolną wysokość uzależnioną od wymagań. Zastosowanie specjalnego profilu o węższej ścianie zapewnia zamontowanie części do zamocowania plandeki. Profile z aluminium cieszą się popularnością nie tylko ze względu na prosty montaż, ale także brak konieczności ich zabezpieczania przed korozją. Wybierając deski aluminiowe w wersji anodowanej nie ma potrzeby ich malowania w celu ochrony przed korozją. W wersji z warstwą ochronną dostępne są również części dodatkowe konieczne do mocowania zabudowy burtowej, np. profile zakończeniowe. W celu uszczelnienia całej zabudowy można zamontować między deską dolną, a podłogą uszczelnienie.