Rozwierane burty w naczepie powinny być po zamknięciu pewne i bezpieczne, by podczas transportu nie obluzowały się same z siebie. Wykorzystuje się do tego celu przeróżne rygle. Z reguły są to prymitywne zamykacze zewnętrzne montowane do płaszczyzny burty na zewnątrz i wykorzystujące różnego rodzaju haki współpracujące z zaczepami. W innych rozwiązaniach zamykacze ukrywane są w ramach konstrukcji burty, najczęściej w jej pionowych zakończeniach. Oklepanym rozwiązaniem jest chowający się bolec stalowy, który zazębia się o otwór w kłonicy. Stosuje się także rozwiązania podobne, to znaczy ruchomy sztyc występuje w kolumnie, a zaczep spawany jest do boku profili burtowych. Te zasuwy burty są wystarczająco skuteczne, bowiem od spodu burty unieruchamiają zawiasy, a od góry i z boków schowany w zaczepie bolec. Jeżeli burta jest wyższa, pożądane jest stosowanie na całej jej wysokości większej ilości tych zaczepów, bowiem wtedy ścianka burtowa zyskuje na sztywności i trudniej jest wygiąć lekką aluminiową burtę przez na przykład przemieszczający się towar.
Zamknięcia burtowe do ciężarówki
Możliwość komentowania Zamknięcia burtowe do ciężarówki została wyłączona