Oświetlenie aut ciężarowych powinno wytrzymać spore przeciążenia, być bardzo bezawaryjne i umożliwiać pewne rozświetlenie aż po kres każdej trasy, bo każdorazowe ciągłe użytkowanie źródeł światła do aut plandekowych i aut użytkowych często nadwyręża je. Od niedawna przepisy wprowadzają także przymus znakowania odbiciowego krawędziowego nowo zarejestrowanych w Polsce pojazdów ciężarowych. Oznakowanie odbiciowe konturowe z tyłu musi być umiejscowione na ciężarówkach szerszych niż 2100 mm należących do kategorii N2 o maksymalnej masie całkowitej większej niż 7,5 t oraz N3 i O3 i O4. Natomiast boczne ma być mocowane na autach o długości przekraczającej 6000 mm należących do kategorii: N2 o maksymalnej masie totalnej większej niż 7,5 t oraz N3, O3 i O4. W odniesieniu do innych kategorii aut, również podwozia samochodu ciężarowego z kabiną i ciągnika siodłowego oznaczenie jest dobrowolne, jednak nie przytwierdza się go na autach kategorii M1 i O1. Oznaczenie refleksowe obrysowe może być zrealizowane za pomocą linii ciągłych albo nieciągłych w kolorze białym lub żółtym. Oznaczenie odblaskowe obrysowe znacząco poprawia widzialność ciężarówki w trudnych warunkach, dlatego poprawia bezpieczeństwo na drodze.
Oświetlenie do kontenera
Możliwość komentowania Oświetlenie do kontenera została wyłączona